Cruelty to Everything

by the MurderChord

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $10 NZD  or more

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
01:45

about

Songs about kindness and cooperation. And science.

credits

released July 7, 2018

id just like to thank me for doing it, and Sims for also doing it. we did it.

license

all rights reserved

tags

about

the MurderChord Auckland, New Zealand

Punkrock on a piano.

contact / help

Contact the MurderChord

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Cruelty to Everything
its bin makin my head spin
this cruelty to everything
they've got the rules by the balls, and they're rotten to the core
as we snore and drool our way down to a crawl

its bin makin my head spin
cruelty to everything
cruelty to everyone
when competition is strong
honesty it is gone

they've been selling us all this shit which breaks
with a warranty that lasts a day too late
then selling it back to us for twice as much
man it seems like they've really cut our lunch

its bin makin my head spin
cruelty to everything

i said: HEY
we learn to look the other way
just as the realisation's kicking in
we're getting punished, even if we win
will we sink or will we swim?

we learn to look the other way
we're gettin paid to use our brains
there's others waiting in the wings
will we sink or will we swim
lets throw those lovely people in the deep end
and find out for ourselfs
Track Name: Old Road, Old Road
old road old road. the old road.
the old road it is fulla pot holes
they bypassed it a year ago
now everyone that i knows up and gone
old road
the new road is better by far
the old roads where all my memories are
the new road is much faster and straighter
and it joins two much more heavily populated places
theirs fresh white lines, and there's led lights
and there's pretty good pies at the gas station

the new road is better for sure
the old roads where all my memories are

there was an old hose on the old road
everytime i drive past i still go slow
cause there used to be some people that i know
and im used to checkin to see if they're home

the new roads better by far
the old roads where all my memories are
the old roads bin here for so long
the old roads where i come from
Track Name: a Man-in-the-middle
do you know, that theres a man in the middle
whos been sniffing your messages
every time that they come past
how long is your chain of trust?
do you know, that theres a man in the middle
whos been unpacking your packages
everytime that he can
how long is your chain of trust
and whos is the weakest link in it
do you trust your computer as far as you can kick it?
huh?

and in just 10 millaseconds we'll be buying your name off the dark web
just as quickly as you can blink
which by the way, is more than enough time in which and in what it takes
to buy a whole bunch of shit in your name
nothing to hide, nothing to fear?
oh how wrong you are my dear
just one keystroke at the wrong time and the wrong place
and youl wind up on the wrong database

do you know, that theres a man in the middle
hows bin sniffing your messages
every time that he can
nothing hide to hide, nothing to fear
oh how wrong you are my dear

10 millaseconds is more than enough time in which and in what it takes
to do some pretty mind boggling things
and we should kiss the lips of the whistlblowers
and never even know their name

if there's a man in the middle
well then there's no secrets between us
nothing hide to hide, nothing to fear
when you've got nothing to say
but i dont wanna be that way

so theres a man in the middle
and i dont wanna live that way
nothing to hide
nothing to fear
what would be the last thing you say
before they go and take your free speech away?
Track Name: Something Rather Than Nothing
we've got something
rather than nothing
we've got something rather than nothing
we've got boof boof
something, rather than nothing at all

3billion heart beats
700 million breaths
and no way to know, what comes next
8 hours of rest <haha, yeah>
and 16 hours of stress

cause every time our cells divide
a little piece of us gets left behind
but its so gradual and slow
that we dont even know
we want to run
but we have to wait
too earlys, dont make a late
we got something, rather than nothing at all
nothin at all
Track Name: The More That We Know
the more that we know
the less we'll get hurt
the less that we learnt
the more we'll get burnt
and if planets like earth are as precious as dirt
well the people down on it, we wanna know what we're worth
planets like earth. common as dirt

permanent. and never ending change

you've gotta get the right tools for the trade
cause the situations always gonna change
it takes duct tape, and silicon spray
sometimes you wanna make it stick
sometimes you've gotta let it slide away

stop acting like its nearly over man
its only just begun
there's plenny life left in our sun
and we're not done until we're done
it is an outrage from the first page to the last page
that we're living out decisions which were made back in the stone age

there's too much information
and evolution's closing in
its closing in!
it takes duct tape, and silicon spray
sometimes you wanna make it stick
sometimes you've gotta let it slide awayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Track Name: Hoch Die
i for one, want something fun
to burn all of my money on
just like you, want something new, want something fun and better to do
whys it allways gotta be
i, i, i,
me, me, me?
hoch die internationale solidarität

If you like the MurderChord, you may also like: